Twitterwebcare LOLcase: pauperhoster Versio
Vanavond in onze workshop 'Twitter, de do's en dont's' staan we stil bij het voor bedrijven uitermate belangrijke stukje twitterwebcare naar klanten toe. Elke klant is er één, dus ook de twitterdiaree spuitende klant. Juist de twitterdiaree spuitende klant. Ook als deze klant ontevreden is over uw product en al even treurige service, blijft die klant een klant. En de klant is...? Nou? Wat is de klant? "Koning?" JUIST! De klant is koning! Dus wat moeten we beslist niet doen als baas van een bedrijf wanneer een of andere boze klant met krap 1200 volgers op twitter gaat lopen trollen? Nou? "Een streep in het zand zetten en hohoho roepen?" JUIST! We moeten beslist niet de moralfag uithangen. Door bijvoorbeeld iemand voor een paar lousy fucking tweets te beschuldigen van smaad en te dreigen met juridische stappen en strafrechtdingesboetes. Dat maakt zaken alleen maar...? Nou? "Erger?" JUIST! Dat maakt de zaken alleen maar erger. Kijk maar hier, een heel erg stukje over hostingprovider pauperhoster Versio. Dit bedrijf staat nu zo voor lul vanwege agressieve klantenhaat dat straks helemaal niemand meer klant wil zijn bij Versio. Nope. De klantjes rennen nu lekker naar de concurrent. Enorm klassieke paarsenbroekencase dit. Typisch gevalletje van geschoren worden en stil blijven zitten. Dus klas, wat hebben jullie nu geleerd? Nou? "Dat je niet moet gaan moralfaggen als klanten lopen te ranten op twitter over je baggerproduct maar dat je altijd moet doen alsof service wél telt voor je bedrijf en je de klant hoe dan ook als koning moet behandelen". JUIST! De klant is altijd koning. Zeker op twitter. Juist op twitter. Twitter is namelijk de nieuwe hatemachine!!!1!11!!!, zegt ook Antoinette Hertzenberg van Tros Radar. Twitter zegt: klant = macht, bedrijf = lief opzitten, luisteren en pootjes geven. Terecht.