Albert Heijn verzilvert Bonuskaart-data
Toen de Albert Heijn Bonuskaart in 1997 werd ingevoerd had je van die mensen die er uit principe geen wilden, want: privacy enzo. Ook weigerden sommigen heb ding omdat ze het beginsel 'moeite doen anders geen korting' niet steunden. Zeg maar de 'nou dan betaal ik goedverdoeme wel teveel' types. Anno 2012 zijn beiden groepen uitgestorven en is het heel normaal dat een winkelboer allerhande onterende handelingen van u eist in ruil voor een paar eurocent korting. Zie ook de Praxis folders die voor de helft gevuld zijn met kortingsbonnen (niet in combinatie met elkaar te gebruiken!) en die het kassameisje ook gewoon achter haar kassa heeft liggen. Ultieme klantenhaat en consumentenvernedering. Je ziet zo'n filiaalchef gewoon uit zijn stofjas soppen als zo'n sukkel een stapel bonnetjes die pas volgende week geldig zijn tevoorschijn tovert. Maar goed. De Rest van Nederland is er dol op en daar gaat AH nu een slaatje uit slaan. De paarsebroeken-goudmijn aan data (233213gb and counting) die Harry Piekema de afgelopen tientallen jaren over u heeft verzameld gaat thans verzilverd worden. Dat wil zeggen: gerichte aanbiedingen alleen voor u en niemand anders! Want Harry weet precies wat u in 1998 kocht en zal al het emo-geschut uit de kast halen u weer terug te doen verlangen naar dat overheerlijke Suske en Wiske kokosbrood. Nu! 18 voor de prijs van 17! Lekker inslaan dus en niet 1 zielig pakje ZOALS U NORMAAL ALTIJD DOET. Die kant gaan we op. Harry Piekema gaat ons kapot stalken. Weg sympathie.