Lezerspost! GeenStijl als Plakjoker tegen Piekema
Onze favoriete filiaalmanager Harry Piekema zingt ons al weken de zomer door met geinigludieke lachliedjes om ons goedkope hamburgers en pasta door de strot te schuiven. Maar wat u niet ziet, is het kille sociale klimaat dat achter deze façade van vrolijke zomercovers schuilgaat. Als je om je dagelijkse bonusaanbiedingen bij de dichtstbijzijnde Appie om de hoek gaat, verwacht je normaal gesproken niet dat je een kwartier later met je broek op je enkels je hele medische dossier achter zo'n boodschappenbalkje op de lopende band ziet liggen. Maar een respectloze omgang met klanten is de teneur in een land waar je tegenwoordig schuldig bent bij associatie. Dus wanneer het hekje bij de ingang van de Appie naargeestig piept en jij er toevallig net naast staat, ben je schuldig. Simpel als dat. Ook als je de fatsoenlijke, hardwerkende burger John Cornelissen bent. Kan het personeel van AH Kleijnen te Hoensbroek in het anti-sociaaldemocratische Limburg allemaal niks schelen. Die lachen je gewoon met al het personeel uit als je ten onrechte van diefstal wordt beschuldigd. Maar John laat het er niet bij zitten. Het is deze week jokers plakken en dat is precies wat hij doet. Maar de joker die hij in de 'ik wil excuses!'-brief aan AH HQ plakt, heet GeenStijl. Het mea culpa van Appie gaat hij ons trouwens ook mailen, dus reken maar dat het een sorry met een gouden randje wordt. Jokers plakken, excuses pakken. Zo rollen verongelijkte Limburgers met een roze bonuskaart.
Aan het Dagelijks Bestuur van Ahold te Amsterdam
T.a.v. De Weledele Heer Jochem van de Laarschot
Vice President Corporate Communications
Random Limburgs dorp, 28 juli 2011
Geachte Heer van de Laarschot,
Langs deze weg wil ik mijn verontwaardiging uitspreken en mijn beklag doen over de in mijn ogen ronduit ongehoorde en onfatsoenlijke behandeling welke mij vandaag ten deel is gevallen als klant van uw Albert Heijn filiaal aan de Akerstraat-Noord te Hoensbroek.
Bij het afrekenen van mijn wekelijkse boodschappen ging plots het alarm af van het beveiligingspoortje aan de kassa waar ik op dat moment geholpen werd. Uw alerte medewerkster sommeerde mij meteen om mijn boodschappentas open te maken en aan haar te tonen. Toen bleek dat daar niets in zat moest ik vervolgens mijn zakken leegmaken, mijn jas uittrekken en de inhoud van mijn portefeuille tentoonspreiden.
Dit alles ging gepaard onder de nodige (of beter gezegd: on-nodige) giechelarij en aandachttrekkerij van uw inmiddels tot een groep van drie personen aangegroeide personeel. De bron van het overduidelijke valse alarm is ondanks al dat gedoe niet gevonden en de commotie verdween even plotseling als zij was opgetreden, toen het (waarschijnlijk defecte of te gevoelig afgestelde alarm) opeens weer verstomde. Toen bleek dat er niets aan de hand was, kon er nog geen simpel excuus vanaf!!!
Meneer, ik heb mij nog nóóit in mijn hele leven zó bedroefd en belachelijk gemaakt gevoeld! Alsof ik een of andere crimineel ben die men het liefst naakt ten toon had gespreid, om er vervolgens nog DNA van af te nemen en weet ik wat al niet meer! Moet ik mij nog gelukkig prijzen dat ik niet ben gearresteerd en gevangen gezet!?
Tussen de spullen die ik gedwongen was op de toonbank te leggen zaten o.a. zojuist door mij bij de apotheek opgehaalde medicijnen vanwege een ernstige aandoening: dankzij uw attente personeel weet nu de hele buurtgemeenschap dat ik daaraan leid! Zelf werk ik in een ziekenhuis en ik kan u verzekeren dat als de medewerkers dáár zo omgingen met de privacy van patiënten, zij acuut op straat stonden. En terecht!
Ik ben een fatsoenlijke, hardwerkende burger van 51 jaar en ik kom al 30 jaar in uw winkels. Vanaf heden is dat overigens: kwam, want deze nare ervaring wil ik zo snel mogelijk vergeten en daarom zal ik mijn boodschappen voortaan elders gaan doen. Bij deze spreek ik de hoop uit dat u maatregelen zult (laten) treffen om te voorkomen dat ooit andere klanten nog een dergelijke behandeling ten deel valt. Ik verwacht van u dan ook een reactie waaruit blijkt hoe u dit gaat oplossen. Om te voorkomen dat mijn klacht als niet-serieus in de papiermand verdwijnt, stuur ik een afschrift naar dagblad de Telegraaf én de website GeenStijl.nl. Zodra ik van u antwoord heb mogen ontvangen, zal ik ook dat aan deze twee partijen ter beschikking stellen
Met de meeste hoogachting,
Ing. J.G. (John) Cornelissen