Hee spamhoerrrr! Bel me eens niet!
Eindelijk gerechtigheid. Het telefoontuig dat hardwerkende burgers zo rond een uur of zes 's avonds lastig valt met telefonische spam wordt terecht aangepakt. En goed ook. Zowel de firma E.on (iets met energie) als de belspamorganisatie L&H Customer Contact mogen 175.000 euro de man lappen voor het verstoren van vele huiselijke aardappels-vlees-groente avondmaaltijden in soevereine gezinskring. De telestalkers vielen maarliefst 25.500 onschuldige mensen ongevraagd lastig ook al wisten ze dat al deze 25.500 mensen zich hadden ingeschreven bij een bel-mij-niet register. Bel-mij-niet betekent dus dat je dat nummer dan ook niet intoetst. Anders had er wel bel-mij-wel gestaan maar dat stond er niet. Niet = niet. Nee = nee. Hoe moeilijk is het? Maargoed, daar heeft zo'n L&H Customer Contact gewoon lauwe peop aan. "De rozen met je bel-mij-niet en nee/nee stickers, wij vallen u lastig, u ons niet". Jammer wel dat de Opta altijd meeluistert en de spamhoeren na voldoende waarschuwingen de boetes onder ogen schoof. Pak aan tuigh! Dat zal je leren met je enquettes, gescripte gesprekken, superaanbiedingen, bejaarde belmensen en valstrikvragen. Op de haak die hoorn en opzouten met je semi-Nigeriaanse commerciele activiteiten. Callcenterbureaufluim dat je er bent met je Jomanda-headsetje. En blijf weg. Wij zijn voortaan voorgoed in gesprek. "Hallo, mag ik u een unieke aanbeiding doen?" Tuut, tuut, tuut, tuut...