Hyves/TMG breidt tv-platform uit met RTL-videos!
De collectie videos op het sociaal tv-platform van Hyves/TMG groeit vanaf donderdag met beeldmateriaal afkomstig van RTL Nederland. Hyves/TMG.TV begon in september vorig jaar als experiment met uitsluitend videos van YouTube. Het internetbedrijf werkt samen met RTL, waardoor Hyvers/TMG'ers nu gemakkelijker met hun vrienden fragmenten uit bijvoorbeeld GTST of RTL Boulevard met elkaar kunnen delen. Hyvers/TMG'ers maken behoorlijk veel gebruik van het aanbod videos op de sociale netwerksite. Per maand trekt de tv-sectie van Hyves/TMG 2,5 miljoen unieke bezoekers die per maand in totaal vijftig miljoen videos zoals muziekclips bekijken. ,,Gebruikers hebben positief op het experiment gereageerd en we hebben goed naar hun tips en commentaar geluisterd. Onder meer wilden ze naast YouTube meer bronnen, waaronder RTL, zegt mede-oprichter van Hyves Floris Rost van Tonningen. RTL is de eerste partner waarmee Hyves/TMG in zee gaat. RTL verbreedt hiermee zijn bereik en verdient aan de opbrengsten van de reclame die aan de filmpjes voorafgaat. Gebruikers van Hyves/TMG.TV kunnen tijdens het kijken door blijven hyven/TMG'en, omdat de filmpjes onderin beeld verschijnen.
De samenwerking met RTL ligt volgens Rost van Tonningen voor de hand. ,,Veel RTL-programmas hebben op Hyves al een grote schare fans. Zo heeft de GTST-Hyves 300.000 aanhangers, X Factor ruim 160.000 en telt RTL Ontbijtnieuws 180.000 vrienden.
Het RTL-aanbod dat wordt toegevoegd aan Hyves/TMG, is sinds donderdag te zien op Hyves/TMG.TV, maar ook in Hyves-groepen en bij de meest besproken onderwerpen op de homepage Nu in Nederland. Door de samenwerking kunnen Hyvers/TMG'ers de RTL-videos ook gemakkelijker op hun eigen profielpaginas zetten om ze aan vrienden te kunnen laten zien.
Hyves/TMG voert eveneens gesprekken met onder meer SBSBroadcasting en de Nederlandse Publieke Omroep om het aanbod videos op de sociale tv-site nog verder uit te breiden. Hyves/TMG.TV hoopt in de toekomst zelfs live-uitzendingen aan het publiek te kunnen aanbieden en voert momenteel gesprekken over de rechten.
Voor Hyves/TMG past de uitbreiding van het tv-aanbod in de groeistrategie. Met 9,3 miljoen profielen verwacht Hyves/TMG nauwelijks meer te kunnen groeien in het aantal gebruikers. Daarom probeert het bedrijf de 5,5 miljoen actieve gebruikers te verleiden meer tijd op de website door te brengen.