Manager call centre stuurt boze HAATBRIEF
Ethische discussie omtrent het roken op de zaak. Want hoe ga je daar als moderne people manager mee om? Actueel issue; paffend Nederland geeft massaal de sigaret aan Maarten (goede voornemens, je weet toch), terwijl een klein groepje verstokte rokers dapper weerstand biedt. En dat levert al gauw het volgende eindresultaat op. Lastige kwestie dus, zo ook voor John Nijs van callcenter Call2day in Almere. Altijd in voor een lolletje. Doet niet moeilijk over een brok humor op de werkvloer. Maar van roken wordt hij woest. Dus spamde hij dit keer zijn personeel. HAATBRIEF! "Ik laat vandaag nog éénmaal de bende opruimen. Werkelijk overal liggen peuken, zowel voor het pand, zowel voor de bomen, fietsenstalling
.overal! SMERIGE MENSEN ZIJN JULLIE, soort asbak, maar goed, jullie maling aan mij? Lees dit dan even goed, dan zal ik je laten merken hoeveel maling ik aan jullie heb". En dat is duidelijke taal in de richting van de nicotinejunks. Manager John gaat een schoonmaakbedrijf inhuren en de kosten op iedere roker verhalen. Wie het niet bevalt kan z'n ontslag nemen. Want John zegt: dit is niet mijn verslaving vriend. Om af te sluiten met een welgemeend goed 2011! BAH stelletje asbakken! Discussie verdiepen in de comments (evt. uitgebreid met het vraagstuk: wat is erger, een peuk op de grond of een call agent aan de telefoon).