Babyboomalcoholisme: Het Eeuwige Weekend *plop*
Het was u vast al bekend dat Nederlandse babyboomers (marketingdoelgroep: 55+) massaal aan de alcohol zitten. Maarliefst één op de vier van alle alcoholverslaafden en korsakofjes in de verslavingszorg is ouder dan 55 jaar en dat aantal stijgt. Maar dat wist u al want dat ligt voor de hand. Je moet toch wat met dat schuldgevoel als je ziet hoe Nederland er nu, na al die jaren van schrapen en zakkenvullen, bij ligt. Wat u nog niet wist is dat seniorenunie KBO (een soort MAX maar dan zonder televisie) een heuse campagne start om aandacht te vragen voor bezopen snor- en brildragers die met hun biertje in de hand de hele dag op Joop zitten te reaguren en tot hun 95ste elke dag weekend hebben. Onder de titel Het Eeuwige Weekend *plop* komen er groepsgesprekken over hoe om te gaan met lallende babyboomers, zal een real life documentaire over het leven van Freek de Jonge inzicht verschaffen in het leed dat levercirrose heet en zal een dramaserie worden ontwikkeld over babyboomers die om 09:30 uur al *plop* zeggen. Hierin spelen onder andere Hans van der Togt, Bonnie St. Claire, Wim de Bie en Guusje ter Dorst een hoofdrol. Een uitgebreid Het Eeuwige Weekend *plop*-campagnepakket is binnenkort verkrijgbaar bij uw slijter of PvdA-steunpunt.