Wil het echte PR-meisje van BUMA nu opstaan?
Kijk dat zien we graag. Bij de private auteursrechtenkongsi BUMA is vandaag officieel de pleuris uitgebroken. Bellen is bijkans onmogelijk. Telex roodgloeiend. Fax ratelt aan een stuk door. Veroorzaker van de crisis is een van de vele PR-meisjes die de organisatie in dienst heeft. Zo mocht de website OranjeMuziek.nl uit de mond van Natascha van Dijk optekenen dat zogenaamde Youtube-Tax die op 1 januari 2010 gepland stond volledig van de baan is. Om vervolgens paradoxaal genoeg te laten weten: "We onderzoeken nog wel of er wellicht in de toekomst toch ruimte is voor een YouTube-tax Huh? Wat is het nou? Onze mol in het BUMA-hoofdkantoor (waar overigens ook BREIN huist) laat weten dat Natascha vandaag keihard de wind van voren heeft gekregen van Stephanie Aukes en Antoinette De Ridder. Sinds juridisch directeur Cees van Rij zich op GeenStijl.TV onsterfelijk belachelijk maakte met opmerkingen over grammofoonplaten zwaaien deze twee communicatie-akela's de scepter bij BUMA. Na een ochtend bilateraal overleg is het officiële standpunt qua persrelatie naar buiten toe: De YouTube-heffing voor iedereen met een advertentie op zijn blog blijft gewoon bestaan. Voor wat het waard is. Het vakblad Entertainment Business kreeg namelijk onlangs exact hetzelfde horen van de afdeling PR bij BUMA na vragen over de Fair-Play-tarieven voor particulieren. En raad eens? Ook zij bleken SNOEIHARD VOORGELOGEN te zijn. Dus bespaar ons verdere bullshit BUMA. Zullen we gewoon eens een paar proefprocessen gaan beginnen?