Overstappen is WEL eng
Wie kent ze niet, UPC. Maar voor wie het niet weet, leggen we het even uit... UPC is een facturatiebedrijf dat in randstedelijke gebieden wat experimenteert met televisie, telefonie en internet. Wat we werkelijk van UPC vinden, bewaren we nog even voor later. Want we weten best wat we van UPC vinden natuurlijk. Dat we niets negatiefs zeggen en nog even geen moeite doen de beurskoers van het bedrijf omlaag te lullen heeft UPC allemaal te danken aan slechts een vrouw. Nee, niet die zak hooi van de reclame, maar aan Gina (fictieve naam) onze gewaardeerde hoofdredactrice van NieuwNieuws die al anderhalve maand wacht op UPC. Hoe dat kan? Check gesprek bij de 'lees verder'
Hoxha: He, Gina (fictieve naam), wat kijk je sip. Wat is er loos?
Gina: Zit nu al anderhalve maand te wachten op UPC, voor zowel bellen, internet als televisie. En elke avond zie ik op NL 1 t/m 3 die teef over dat 'overstappen is niet eng'. Ze liegen gewoon!
Vervolgt: Elke keer als ik bel zegt die helpdesk: ja mevrouw, kan nog even duren en lachen ze wat dom.
Hoxha: haha, iedereen weet toch dat alleen gekken en dwazen UPC hebben. Waarom neem je het dan in godsnaam?
Gina: Ik dacht, al die kritiek, dat iedereen op feestjes op het werk, in de kroeg, wildvreemden op straat zeggen dat UPC zuigt, hoeft toch nog niet te zeggen dat het zo is toch? Gewoon zelf uitzoeken zo iets. Meestal is de soep niet zo heet meer als je 'm eet.
Hoxha: eeh nee. Maar na anderhalve maand zeg je toch: de tiefus met je kutinternet, ik neem iets dat werkt bij een andere aanbieder. Ze leveren niet op tijd, ies contractbreuk ofzo. Moet ik ff aan onze advocaat vragen, heb 'm toch net aan de lijn.
Gina: Scheen dat UPC leuke dingen ging doen met interactieve televisie en HDTV, ik wil graag bijblijven en heb daar ooit onderzoek naar gedaan voor m'n studie.
Hoxha: Ja maar dat HDTV van UPC is een grote hoax! Trouwens, ik neem aan dat de facturatie van UPC naar behoren werkt?
Gina: Ja hoor, heb de eerste rekening al binnen...
Hoxha: Ok, dat is duidelijk. We gaan een maand lang UPC kapot maken. Joris met de digicam naar kantoor, speciaal UPC-forum. 1,6 miljoen unieke bezoeker per maand weet je! Wij hebben meer lezers dan UPC klanten heeft. Registreren we www.overstappenisweleng.nl en vragen we sales of ze er een KPN, Xs4all, Zonnet of Sonera bannert bij knallen, is iedereen blij. Vervolgens geven we onze bezoekers een maand lang de tijd om over te stappen, daarna bannen we alle UPC-ip's. Ik heb het nu nog maar over de eerste 24 uur van ons sloopwerk...
Gina: Ach, het duurt nu al anderhalve maand, ik wacht nog wel even. Hou de boys en jezelf nog even in bedwang.
Hoxha: aahhh, komop, ik krijg er zin in. Zullen we UPC dan nog een 48 uur geven als ultimatum?
Gina: Nou, wacht nog een week. Dan ben ik door de UMTS-datalimiet heen.
Hoxha: ok dan :-| is jouw internet. Ik maak even iets neutraals voor op GeenStijl
Gina: Is goed.
Hoxha: ok, doei
Gina: later!