GeenStijl verplettert MSN, Ilse, en NU
Allemaal even bukken! In het nieuwe Tijdschrift voor Marketing (pag 1 en pag 2) weer een bevestiging van uw en ons kunnen. Dit blad deed een gezondheidscheck onder online merken. Dat vroegen ze aan de voor paarse broeken zeer belangrijke doelgroep prosumers. Pro-wat? Nou gewoon, "iemand die gebruik kan maken van technologie en informatie en die, meer dan gemiddeld, betrokken is bij wat er gebeurt aan de verkoopbalie, in de politiek, in de popcultuur, en hierin op elke manier is geinteresseerd". In de volksmond ook wel 'reaguurder' genoemd. Op de vraag aan deze prosumers welke online merken terrein hebben gewonnen (het zgn brand momentum), komt GeenStijl uit op een score van +30%. En daarmee laten wij achter ons: My Space (+25%), Myvideo.nl (+24%), Facebook (+21%), Nu.nl (+18%), MSN.com (+11%) en Linkedin (+10%). De online partijen die tegen een merkfaillisement aan zitten te schurken en negatief scoren zijn onder andere Ilse (-45% AUW!) en KPN (-27%) en Retecool (-3%). Tot zover de maandagmiddag scorebordjournalistiek. En natuurlijk, alle reaguurders BEDANKT!