Baarmoederhalskanker winstgevend voor EO
Sponsoring is een ware rage bij de publieke omroep. Aan uw belastingcenten hebben ze al lang niet meer genoeg. Eigenlijk is er geen programma meer waar de Paarse broeken nog niet geinfiltreerd zijn. Zo verbleekt Eigen Huis & Tuin bij de DWDD qua 'product placement'. Bij Matthijs worden meer boekjes en dvds in de lucht gehouden dan Unox worsten op RTL Unilever. Daarnaast is de 'publieke' Vara ook actief als commerciële filmproducent, dus promoot trekpop Matthijs steevast 'sneerlandsch films. En dan kan de EO niet achterblijven. Ook God kan niet van lucht leven tenslotte. Zo kunt u tegenwoordig het EK voetbal bekijken in de kerk onder het genot van een pul wijwater. En is sex met Arie Boomsma een prima middel om zieltjes te winnen. Maar het kan nog beter. Ook aan baarmoederhalskanker en e*p*i*l*e*p*s*i*e is goed geld te verdienen. Zo rinkelt de kassa bij de EO flink omdat medicijnengigant GlaxoSmithKline 46.750 euro betaalde om een EO documentaire over deze enge ziekten mogelijk te maken. Want bangmaken voor de dood is in wezen toch corebusiness van de EO. Dat wordt een dikke nieuwe auto voor Andries Knevel. En een dikke boete. Want de Mediapolitie zegt: dit is niet in orde. Gods wil dus.