Herman Finkers PWND Johan Nijenhuis
Regiobeef geheel gemist door landelijke media. Producent Johan Nijenhuis, matador van eclatante TV-successen als Costa, Pista, Zoop en Volle maan, gaat sigarenfabrikant Oale Groond kapot maken. De handgemaakte rokertjes dragen de dezelfde naam als de regiosoap Van Jonge Leu en Oale Groond en Nijenhuis is doodsbenauwd voor een boete van het Commissariaat voor de Media wegens takabsreclame. "Plagiaat!" en "Meeliften op ONS succes!" gilt Johan met wijdopenstaande neusgaten. "Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig" zegt Herman Finkers. De legendarische cabaretier is namelijk bedenker van de term Oale Groond en initiatiefnemer van het project dat nota bene bedoeld was om participatie in regio Twente te bevorderen. Ook het logo is belangeloos bedacht door Finkers die pseudo-Twentenaar Nijenhuis bovendien de betekenis van Oale Groond moest uitleggen. En dus wordt de Appie Baantjer van de Nederlandse film in deze open brief van Finkers gortdroog op zijn nummer gezet. Wij zijn benieuwd wanneer Nijenhuis Spanje gaat aanklagen voor het onrechtmatig gebruik van Costa..