
Wakker. Alweer te koop
*. Want de Belgen komen! En ze willen het Nederlandse medialandschap zuiveren van hen onwelgevallige geluiden. In
de Azijnbode lezen we dat Mediahuis, de nieuwe Belgische eigenaar van TMG, ons niet zou doen. Ene Gert Ysebaert (niet die van Samsom) wil wel de Telegraaf, maar niet GeenStijl. De baas van Mediahuis (dat met honderden miljoenen euro's Belgische
taxpoet overeind gehouden wordt om dode bomen te kunnen maken, waaronder nrc) zegt dat hij GS zou dumpen na de overname.
"Mijn persoonlijke visie is dat Mediahuis allicht niet de groep is waar GeenStijl zich verder zal ontwikkelen. Ieder weldenkend mens moet tegen dit soort teksten zijn." Kolder natuurlijk. In een prachtig bloeiend pluriform medialandschap hoort GeenStijl er gewoon bij. Zeker nu. Bovendien, weet wat je wegdoet. "In 2016 verkochten alle nieuwsmerken van Mediahuis samen gemiddeld 754.652 exemplaren per dag", lezen we op
wiki. Haha. Dan heeft GeenStijl per dag in z'n eentje meer lezers dan alle Mediahuismerken tezamen. Bovendien zijn wij niet van papier. Tel uit je toekomst. Als hullie van het vastgeroeste Vandermeersch-gedachtengoed denken dat ze anno 2017 de oplage van een krant met een drukpers kunnen verhogen (
"Wie wil weten wat er leeft in Nederland, moet De Telegraaf lezen. Dat gevoel moet sterk terugkomen. Wij zullen dat faciliteren"), wensen we ze veel succes. Ding-dong.
Wie komt GeenStijl ophalen uit de Belgische ballenbak? We werken heel hard en we zijn best aardige jongens. Alleen een beetje eigenwijs. En kennelijk niet weldenkend, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. We zijn niet gek. We zijn een weblog.