Gamen slecht voor verkeersveiligheid
In het dagblad Trouw vandaag een stukkie over racegames en verkeersveiligheid. We kennen de drill: Bladieblabla onveilig, gevaarlijk, onderzoekenbla. En uiteindelijk wat politici die hierop gaan reageren. Goed, we willen niet opscheppen maar we zitten bijna net zoveel op de weg (danwel N-ring) in fatsoenlijke bolides als achter de console in exotics. De score dit weekeinde: onder andere Ridgeracer op de PS3 debug en daarna stukkie Autobahn voor het echte gevoel. Dus we hebben hier echt wel iets over te zeggen. Onze bevindingen. Ten eerste, boomklevertjes kunnen en willen geen Xbox360 of PS3 betalen. In het echt ben je ALTIJD 3 tot 600 seconden langzamer, net als Jeremy ook al ontdekte. Auto's met ingebouwde kudostellers voor driften bestaan niet. Je reactiesnelheid neemt drastisch toe als je regelmatig PGR3 speelt, Elke op- en afrit heeft een apex. 250 door snelwegtunnels rijden is in het echt VEEL cooler. De Toyota Prius is in Gran Turismo nog langzamer dan in het echt. Damagemodels zijn in het echt veel realistischer. En dankzij offline training kun je in het echt inderdaad beter overweg in een F1-bolide.