Arriva lekt klantgegevens naar scholier
De OV-chipkaart. Zijn wij geen groot fan van, we hebben eergisteren reeds uitgelegd waarom. Boycotten die hopeloze grafkaart. En wat is er nu beter dan een flinke privacy-faal om je punt nog eens wat kracht bij te zetten? Niets eigenlijk. Er is niets beter dan een flinke privacy-faal om je punt nog wat kracht bij te zetten. Maarja, privacy-faals, die zijn er nou bijna nooit als het om de OV-faalkaart gaat. Of wacht, toch wel. Moet u eens raden wat er in de stijlloze mailbox verscheen. Het begint met privacy, en eindigt op streepje faal. Gefeliciteerd en inderdaad: een privacy-faal. In de mail klaagt een 17-jarige puber (zegt hij over zichzelf) over zijn ervaringen bij Arriva. Die schreven namelijk zomaar ineens keiharde euro's van z'n OV-chipfaal af, en dat was hartstikke onterecht. De puber deed een verzoek om restitutie en kreeg plots een COMPLETE LIJST (pdf) retour, waarin hij samen met 56 andere restitutie-verzoekers prijkte. Lekker dan. Voorletters, achternamen en e-mailadressen, zomaar in je inbox. Goed bezig ook, mevrouw Stel de back-office medewerker, geweldige herstelmail, hulde. Voor het overige alles wat onze puber zegt: 'ik ben verrast door hoe secuur Arriva omgaat met klantgegevens. Dit betekent dus dat zodra je als reiziger je gegevens invult op de website van Arriva, daar zo zorgvuldig mee omgegaan wordt dat een scholier die gegevens 'per ongeluk' in zijn mail krijgt.' Goede reis!