Man snapt klantcontact op Facebook niet
Mooi man, die moderne tijden met die sociaalmediaas en Direct Klant Contact® via Twitter en Facebook. Daardoor zijn bedrijven zoals ABN Amro genoodzaakt om hun Facebookpagina's enigszins krampachtig door een webcareteam te laten vullen met infantiele status updates om hun klanten de schijn van betrokkenheid bij het merk ABN Amro te geven [Werkt. Er wordt gretig gereageerd]. En om zo wellicht meteen wat van de glans en betrouwbaarheid van vóór de overname van de bank door de NV Wouter Bos te herstellen. Jep. Soosjul miedieja laten bedrijven genadeloos door de mand vallen [Zie bijvoorbeeld ook: @NS_Online, dat hele dagen 'sorry voor de vertraging' twittert, maar koffie voor tijdens het wachten komt er niet uit. Of @UPC, een account dat sinds de introductie van het nogal hard falende product Horizon door een slecht functionerend antwoordapparaat lijkt te worden beheerd]. Maar echt leuk wordt het pas als klanten het principe van een publieke facebookpagina niet begrijpen [maar dat van het opeisen van een uitkering des te beter]. Dan ontstaat er ineens een ongemakkelijk sociale situatie tussen bedrijf, klant en aanwezige omstanders. Bijna net als vroeger in het echte leven. Maar dan voor de hele wereld om mee te lezen [mirror]. Zodat we daarna massaal antropofilosofologisch over de pijnlijke transparantie van de Nederlandse volksgeest kunnen discussiëren. Mooi man, internet.
Update: Wel lievv zijn voor Mo. Hij ies vriend van Badr.
Update: Oh. Reageren op Mo botst met het soosjulmiediejabeleid van ABN.