Goed Idee du Jour? Het ConsumentenFront
Oh wat is het toch makkelijk boe roepen op de sociale mediaas. Over alles. Schijt NS dit, weer te weinig kassa's open bij Piekema dat, hoerige tiefusnetwerk van T-Mobile zus, goedverdoeme weer geen beeld/wat is dat Horizon-kastje toch traag/hoezo kan dat kutding nou alwéér het UPC netwerk niet vinden zo. Ondertussen zijn de enige barricaden die De Consument nog IRL bestormt de hekken die voor een Apple Store staan als er een nieuw model telefoon in de verkoop gaat. De sprookjes winnen het van de realiteit. Overstappen is te veel gedoe, opzeggen onhandig en vergelijkingssites zijn advertentiefuiken, allemaal. TROS Radar, VARA's Kassa? Een handjevol boze mensen in de fora van die programma's, daar ligt geen Klantenservice van tien cent per minuut plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon nog van wakker. De consument heeft de slag al lang verloren van schaalvergroting en georganiseerde klantenhaat. Die lollige anekdote over Youp van 't Hek en zijn pogingen om van T-Mobile het nieuwe Buckler te maken, is inmiddels een klassieker op borrels waar CEO's van KPN, Essent en Achmea zich over bescheuren boven een glas prosé en een prikkertje oude kaas. Twitterklager @BasvanderVeen ziet een gat in de markt nu de Consumentenbond en hun papieren magazine zich uit arren moede alleen nog richten op de beste prijs/kwaliteit-verhouding. Wat hem betreft is de tijd rijp voor een consumentistische oorlogsverklaring. Werktitel: het CONSUMENTENFRONT (GS klantenservice). Laten we beginnen met het oprichten van een servicedesk voor dit optimistische idee. De lijnen staan open. Toets de vier cijfers van uw postcode in, sluit af met een hekje en onze medewerkers zitten klaar voor al uw vragen, suggesties, klachten en aanbevelingen.
Plan B: Nergens meer voor betalen en hopen dat de deurwaarder je MacBook en je Ambilight niet wil hebben.