Echte Jannen Koken duurste NPO programma ooit
Handjes in de lucht voor ons omroepje Powned. Het is ze gelukt om wellicht het duurste tv-programma ooit voor elkaar te produceren. Onze boekhoudcomputers zijn nog aan het renderen, maar alle tekenen wijzen erop dat er nooit zoveel taxpoet in de fik is gestoken als in die 25 minuten televee op 10 maart 2012. Afgelopen zaterdag vertoonde Powned aflevering 3 van PowNed Zendtijd, getiteld "Echte Jannen Koken" waarin radiotalentje Jan Roos en die druiloor van dat tietenblaadje, samen met PVV-raketprofessor Richard de Mos, een soort van kookprogramma parodieerden. Het als tv-experiment te boek staande tv-experiment leverde 130.000 kijkers op. Dat lijkt weinig. Maar het is wel eventjes 37 x een uitverkocht Woudestein (stadion van Excelsior - red). Dat zien we Anouk nog niet doen. Nemen we nu het schitterende rubriekje "In Productie" van het omroeporgaan Broadcast Magazine (een soort van tv-gids over hoe uw centjes op het Mediapark worden uitgegeven, waarvoor u grof geld moet betalen om te mogen lezen hoe uw centjes worden verbrand) erbij, dan zien we hoeveel mensen er aan het verkrachten van een Red Snapper hebben medegewerkt. KLIK & grinnik. "Foodstyling" mensen. Er heeft daadwerkelijk iemand geld gekregen voor het beeldtechnisch schikken van een venkel. Op onze vraag wat het programma gekost had, dm-de voorzitter @dweesie gierend van de lach: "LOL! 130K". As we speak zitten ze in het Catshuis Conclaaf naar Uitzending Gemist te kijken. En het ziet er niet goed uit voor Nederland3. Mooi. Nog 2 netten te gaan, Powned. Jullie doen het.