GSTV. Tom Staal roeptoetert schaatsfeest kapot
Weet u waarom het Unox-logo al 15 jaar hetzelfde is? Na de Elfstedentocht van 1997 hebben de rookworstmagiërs van Unilever een miljoenmiljard Unox-mutsen laten maken om graties uit te delen tijdens de eerstvolgende Elfstedentocht. Om zo de aller aller aller grootste guerilla-actie in de marketing-historie te bewerkstelligen. Een paar miljoen mensen in Friesland met een oranje Unox-muts op, de hele dag in beeld, op alle Nederlandse zenders, op alle buitenlandse zenders. Geinig bedacht. Alleen die 16de Tocht der Tochten kwam er maar steeds niet. Niet in 1998, niet in 1999, niet in 2000, niet in 2001, niet in 2002 enzovoorts. En ergens in Nederland ligt dus nu een giga-partij oranje mutsen in een magazijn te wachten op Die Vereiste Vijftien Centimeter. Meneer De Knegt uit Noord-Holland heeft een soortgelijk probleem. Dozen op zolder enzo. Onze GeenStijl-verslaggever Tom Staal toog naar Alkmaar om de merchandise te checken. En dan komt nu het zinnetje met als laatste woord FILMPJE.