KPN onderzoek: 'KPN helemaal niet duur!'
Vandaag in het GeenStijl wetenschapskatern: KPN laat specialistisch onderzoek verrichten naar de onlangs doorgevoerde prijsverhogingen. (Van onze verslaggever) AMSTERDAM - Wie de laatste tijd het nieuws volgt kan het niet ontgaan zijn: KPN maakt zo ongeveer al hun producten significant duurder zonder de klant hier iets voor terug te geven. Algehele woede onder de KPN klanten zou een logisch gevolg kunnen zijn, maar is dat eigenlijk wel zo? KPN gaf opdracht een diepgravend onderzoek te doen onder de klanten van KPN. Dit onderzoek vond plaats met behulp van KPN verkopers die in KPN winkels KPN klanten enkele vragen stelden. De uitkomst mag met recht opzienbarend genoemd worden: met name jonge klanten hebben al-le begrip voor de prijsstijgingen. Wat de KPN verkopers in de KPN winkels in eerste instantie waarnamen was weliswaar verontwaardiging, na de nodige uitleg ('Wij moeten ook geld verdienen, willen jullie soms dat we gaan stelen, dit is echt heel normaal hoor, nee wij zijn geen oplichters') kwam het begrip al haar glorie om de hoek kijken. 'Het was heel raar. Ik gaf een volkomen objectieve voorstelling van de situatie, zoals dat in mijn beroep gebruikelijk is, en toch hadden de klanten alle begrip! Ik als onafhankelijke onderzoeker kan dit alleen maar interpreteren als een gigantische pluim voor ons mooie bedrijf' aldus een KPN verkoper. De verwachting is dat KPN om de klanten tegemoet te komen nu nog grotere prijsstijgingen af gaat kondigen op nog meer KPN producten.