AH bessenjam kost 200 euri!
Het is de gouden eeuw voor de internetadvocaat. Albert Heijn, volgens internet de duurste supermarkt van Nederland, stuurde bijvoorbeeld mannen in zwarte pakken af op Prijsslag.nl. Dit is een 'goedkope boodschappensite', maar AH vindt die vrijheid van informatie niet zo'n strak plan: De grootgrutter maakt zich bijvoorbeeld druk over het prijsverschil van 2 euricent tussen vruchten- en citroenthee. Ze dwingen de beheerder om bonuskaartprijzen te hanteren in plaats van de normaal geldende tarieven en zo gaat het nog even door. Bij GeenStijl de goudeerlijke prijzen: een fles cola kost bij de AH maar liefst 2,39 euri, terwijl de C1000 maar 40 cent rekent. Een pakje Sportlife peppermint bij C1000 maar 30 euricent, terwijl ze bij de AH 1,69 rekenen. Een pak Libresse kost bij de Dirk maar 1,29, de AH rekent 34,40 euri. Tot zover de eerlijke prijzen! Eigenaar Pieter Kinds in het Parool: ''Als ik met eigen ogen prijzen in de winkels noteer, laat ik die niet censureren. Het is mijn site en mijn informatie.'' En zo hoort het!