NRC-Belg blijkt plezante marketeer
Goed, pret met oud mediale Belgen deel twee. Gisteren presenteerden wij u deze uitgelekte brief, afkomstig van Peter Vandermeersch, de kersverse hoofdredacteur van NRC Handelsblad. Het online zetten van deze brisante Vlaamse handleiding voor minder presterende zure Hollandsche NRC-redacteuren zorgde meteen voor een mediale storm. Omdat alle "respectvolle" en "fatsoenlijke" oude media te schijterig waren om de hele brief online te gooien, maar wel lafjes wilden citeren, moest er weer geschokt worden gereageerd op die dekselse belhalmels en schelmen van Geenstijl.nl. Althans, dat deden de oude media. De Leeuw van Vlaanderen in kwestie, Peter Vandermeersch, vindt het allemaal wel plezant. Lees maar wat hij zegt tegen een verslaggever van zijn oude Vlaamse lijfblad De Standaard: "Ik ken de media al lang genoeg om te weten dat interne communicatie ook externe communicatie is. Verrast was ik dus niet toen het vanmiddag op GeenStijl stond: dat moest er vroeg of laat van komen. Er zit voldoende marketeer in mij om te zeggen: laat ze maar over ons debatteren op GeenStijl, sinds mensenheugenis is er niet zoveel over NRC Handelsblad gesproken". Muhaa! Kijk, dát is pas marketingdenken! Dát zijn pas kloten! Zó verkoop je dus wél een krant! Awel Vandermeersch, wanneer gaan we pintelieren? Wij betalen. Anders gaat Derk Sauer failliet, snappen wij ook wel. We telefaxen!