Content jatten met Maandag® recruitment
Hilarisch lesje 'omgaan met nieuwe media' voor Maandag, een uitzendbureau voor Uniek Talent (ofzo) dat naast een kaartenbak ook een soort van weblogje bijhoudt in het kader van 'hip en happening wij snappen internet tralala'. En zo ontdekte blogger Marc Drees van recruitmentmatters.nl onlangs dat Maandag complete artikelen van zijn weblog plukte en onder de naam 'Esther Riesenbeck' online pleurde. Faal! Dom! Stomste fout die je kan maken! Drees blogde (mirror) er over, Esther zei duizend maal sorry, verwijderde de posts en ging over tot de orde van de dag. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Bij Maandag hebben ze namelijk ook nog ergens op de zesde verdieping een imagobeheerdertje zitten met een hele rits Google Alerts in zijn mailbox. Blogpostje was dus zo ontdekt, crisis in de tent en dan is het natuurlijk tijd voor zo'n mooie, ouderwetse, nergens op gebaseerde blafbrief: "U DOET NEGATIEF OVER MAANDAG! DAT BLOG MOET WEG! 13:00 UUR UITERLIJK! DIT IS LASTER! JURIDISCHE STAPPEN!" (mirror) Enzovoort enzovoort... Marc Drees buigt uiteraard niet, maar laat op zijn blog een heuse insider aan het woord: "Hoe herkenbaar
Maandag® dreigt meteen met hun advocaat i.p.v. een verontschuldiging of in ieder geval een open discussie
Denk wel dat hun advocaat het op dit moment te druk heeft met alle ontslagprocedures die ze intern hebben lopen. Hun recruitment apparaat is onlangs met zon 50% afgeslonken! Kijk, daar lees je niets over op hun blog."