Val DSB sloopt NL advertentiemarkt
Ai. Pijnlijke klap voor de toch al lastige advertentiemarkt. Met het (bijna - Rechtbank houdt om 14:00 zitting) verdwijnen van de DSB Bank verdwijnen namelijk ook al die hilarische televisiespotjes van Frisia, Becam, Lenen.nl en noem het allemaal maar op. Nooit meer een val om in te lopen voor de familie Tokkie dus, maar voor de toch al dra-ma-tische advertentiemarkt in de zogenaamde print media zou het wel eens funest kunnen zijn. Die gekke rekensommetjes van Scheringa en zijn club vormden toch al snel 66,6% van alle advertenties die er af te drukken waren. In totaal zou het gaan om 56 miljoen euro dat in een keer weggezogen wordt, en dat gaat dan alleen nog maar over tv-reclame. Vooral bij SBS en RTL vonden de 'kan het echt zo voordelig? ja hoor dat kan'-meldingen gretig aftrek (reden kunt u zelf wel invullen) dus die zenders zullen nu wel moeten gaan schrrrappen in de programmering. Dat dingetje met Beau op Veronica bijvoorbeeld, is nu gewoon Te Duur. En Jack Spijkerman? Mwah, helemaal terug is 'ie toch niet hè, schop hem er dan nu maar eens definitief uit. Voor de nieuwsredacties is het overigens wel goed nieuws want die kunnen nu weer gewoon zeggen wat ze willen. Het standaard DSB beleid was namelijk jarenlang 'jullie spreken kwaad over ons, wij trekken alle ad's terug' (zowel de HP/De Tijd, VARA als de KRO kostte dit ooit al eens dikke knaken) en dat is nu ook over. Al trok men zich daar de laatste tijd toch al niet meer zo veel van aan...