3voor12-publiek piswoest op VPRO
Zeer vermakelijke fittie tussen de VPRO en het 'betere festivalpubliek'. Zoals wel vaker blijken de meest listige, schimmige en smerige verkooptrucs weer gewoon uit de cultuurminnende subsidiehoek te komen in plaats van uit het grootkapitaal. Neem nou zo'n Kongsi Hollands Festival, 3 weken lang lekker moelijk kijken naar theater, dans en natuurlijk wat multidisciplinair geneuzel. Kost 3,3 miljoen subsidie maar dan heb je ook optredens van Baby Dee, The Manganiyar Seduction en natuurlijk Antony & the Johnsons, de zeer geprezen plingelformatie uit New York. Op 3 maart startte de kaartverkoop en dus zaten alle cultuurfreaks om stipt 12.00 uur achter hun pc om te bestellen. Hanneke Groenteman sprong zelfs op de fiets om een ticket te scoren! Voor spek en bonen want in werkelijkheid waren er helemaal geen kaartjes meer. ALLE stoelen waren al reeds verdeeld onder (1) nieuwe VPRO leden en (2) de geldschieters van het Holland Festival. Tja, je moet nu eenmaal prioriteiten stellen hè. En in de strijd om nieuwe omroepleden is een mooie koppelverkoop-constructie best geoorloofd. Antony-fan van het eerste uur Francisco van Jole is woedend en inmiddels een hetze begonnen op Twitter. Ook op de altosite 3voor12 gaat het lekker los. De boodschap is duidelijk: VPRO leden, boycot die VPRO! Kunnen wij natuurlijk alleen maar toejuichen, dit soort dingen...