Voorbeeld van een mislukte viral
U hebt het ongetwijfeld allemaal gezien. De viral voor een sportdrankje dat zelfs het NOS Journaal haalde. Een malloot meneer in berenpak rende het ijs van Thialf, Heerenveen op, knuffelde Sven Kramer en deed wat kunstjes op het middenterrein van de ijstempel. Dit alles tot grote ergernis van wat bejaarde ijsmeesters die de querulant dan ook in de kladden grepen en buitenwipten. De media doken er bovenop, want nieuw fenomeen: De Schaatshooligan. Het bleek uiteindelijk een guerilla-actie van een suikerwatertje. Welnu, we kunnen wel stellen dat deze viral geslaagd is. Immers de opdracht was: Haal het Journaal, en win van Allemaal. Iedereen drinkt deze week dan ook vaker een blikje Red Bull. Er zijn ook virals die minder succes kennen. We nemen als voorbeeld een filmpje dat als sinds 28 januari moederziel alleen op YouTube staat. Slechts 128 views, en 8 comments. Ofschoon alle ingrediënten (bibberig beeld, slecht gefilmd, algehele vaagheid) van een viral aanwezig zijn, is het hele project ietwat onopgemerkt gebleven. Daarom uw aandacht voor het virale filmpje: Moslim Steelt Wagen.