BTW-tarief GeenStijl naar 6 procent
U weet het. In de VS ligt de autosector op z'n gat omdat ze slecht afgewerkte, onverkoopbare auto's verkopen. Amerikaanse auto's hebben dan wel een leuke carosserie, maar ze worden gebouwd op onderstellen van 30 jaar en ouder en hebben motoren uit de jaren 70. In Nederland hebben we hetzelfde probleem, alleen dan met kranten. Regiokranten blinken uit in onverkoopbaarheid want op redacties van kranten werken veelal papagaaijournalisten en raamambtenaren met een permanente writersblock. De krant is dood en nu krijgen ze het zelf ook door. Tot overmaat van ramp hebben we dan nog die gluiperige publieke omroepen die honderden miljoenen per jaar vangen. Geld dat ze uitgeven aan producten die concurreren met kranten en internetondernemingen. Met name de VPRO en VARA doen dit. Dat vond minister Plasterk ook, die nu besloten heeft 4% van de STER-opbrengsten aan de kranten te geven zodat ze kunnen investeren in met name 'digitale producties'. Ofwel de kranten krijgen 8 miljoen per jaar van Plasterk om Sargasso.nl killers te maken en GeenStijl-nabouwsels te 'innoveren'. Ook denken ze dat ze hun kansloze papieren producties via internet opeens wél aan u kunnen slijten. Het goede nieuws van dit alles voor jullie. Plasterk onderzoekt daarom een verlaging van het BTW-tarief van digitale uitgeefproducten naar 6 procent! GeenStijl straks nog goedkoper! Innovatie! Eindelijk zinvol bezig daar in Den Haag! Joepie! (en oja, natuurlijk gaan wij diepgaand onderzoeken hoe óók wij 4% van die STER-opbrengst kunnen bemachtigen om een Adult Journalistiek Entertainment Website te bouwen, komt goed)