Turkije wil jou!
Turkije begint na het WK-voetbal een groots offensief om het toerisme uit het ravijn te trekken. Het land wil laten zien dat het meer biedt dan alleen zon, zee, strand en Orange County. Wat te denken bijvoorbeeld van luidruchtige Russen, groepsverkrachtingen in Dolmus-busjes, bomaanslagen door opstandige Koerden, vogelgriep, aardbevingen en Onur Air. Kortom; het land wil af van zn stoffige imago en gaat voor de avontuurlijke reiziger. Het jezelf volstoppen in all inclusive resort is voor Opel Astra rijders, Turkije is op zoek naar hippe avonturiers die tegen een stootje kunnen. Het ministerie van Toerisme begint daarom maandag met een promotour om het tij te keren. In Nederland wordt deze zichtbaar middels reclamespotjes op campingzender SBS en via grote billboards op de stations van Joost Ravoo. Wil je die nieuwe doelgroep bereiken, zouden wij het persoonlijk een beetje stijlloos aanpakken. Bijvoorbeeld met een ijzersterke slogan...