Monument voor de Onbekende Huisvrouw
Gisteren verscheen de Viva 400. Een lijst met vierhonderd succesvolle, stoere, rijke en ondernemende Nederlandse topvrouwen. Ronald Plasterk, minister van Schoolmelk, Buttplugs & Glazen Plafonds presenteerde het eerste nummer in een afgeladen zaal vol powervrouwen. We citeren Corinne van Duin, chef productie van het damesblad: "Ze zijn gedreven en doen waar ze goed in zijn én lol in hebben. En zo bereiken ze stuk voor stuk de top." Tsja. Dat zegt een hoerenmadam van haar eigen meisjes ook. GeenStijl distantieert zich met klem van deze respectloze vleeskeuring, die een totaal verkeerd signaal afgeeft aan de meisjes van Nederland. Het blad Viva infecteert met deze uitverkiezing onze dochters met Celebritis. Een ziekelijke aandoening, die maakt dat meisjes maar een ding willen; beroemd worden. Daar moet alles voor wijken. Ook basale kennis als het bakken van een ei. Celebritis kenmerkt zich verder door verwoestende bijwerkingen. Van de 100 meisjes die beroemd willen worden, vallen er 99 af (cijfers: CBS, maart 2008). En die 99 prachtmeiden worden aan hun lot overgelaten. Enkele reis zelfkant. Ze vallen in handen van loverboys, ze ontwikkelen eetstoornissen, ze proberen stukjes te schrijven voor linkse weblogs, ze automutileren zichzelf op klanken van Tokio Hotel, comazuipen zich zwanger, en gaan aan de drugs. Allemaal de schuld van weekblad Viva. Daarom zeggen wij van GeenStijl. Neuk Viva Terug. Er MOET een Monument voor de Onbekende Huisvrouw komen. Een standbeeld voor de Vrouw zonder VOC-mentaliteit. De vrouw die de economie van Nederland draaiende houdt. Door er te zijn. Voor hun man. LANG LEVE DE HUISVROUW.