HP/deTijd nu echt in coma
Opinieblad HP/deTijd signaleert weer eens een trend. Websites doen aan advertenties. Heus waar! Er zijn dus bedrijven die GeenStijl geld geven. En dan zet GeenStijl een rectangle, een header, een banner of een skyscraper op de site. GeenStijl-lezers klikken vervolgens op die advertenties. Bedrijven blij, GeenStijl blij. Hun de AAA-consumentjes, wij de Audi's. Bij HP/deTijd zijn ze minder blij. Ze ontwaren zelfs een COMPLOT! Coca Cola, Rabobank en Defensie zitten vuistdiep in GeenStijl. Redactieleden zijn hersenloze drones met een paarse broek en blauwe tong die de hele dag SMS-betalen bij Rabobank, en Hollandsche zonen ronselen voor de Landmacht. Klopt! We geven het toe, nu kunnen we het niet meer ontkennen. HP/deTijd heeft altijd gelijk. En dan nu het echte nieuws. HP/deTijd wordt per 1 januari 2009 opgeheven. Dat hoorden wij van een bevriende adverteerder. Dat is, dunkt ons, nog veel te laat. Want we hebben even de advertenties van deze week geteld. En dat zijn er VIER. Op 76 pagina's. Vier advertenties (Essent, SkyRadio, BMW, Spaans Verkeersbureau en een luizig AKO-bartertje.) Pakken we de HP-tariefkaart er even bij dan kunnen we concluderen dat HP/deTijd deze week 13.000 euro (inclusief mediakorting) heeft opgehaald. En dat doet Au bij Audax. Wij wensen de Kring-verslaafde cokesnuivertjes van HP veel succes bij het zoeken naar een nieuwe baan. Tip: bij de Volkskrant zoeken ze nog een hoofdredacteur...