NS-quiz met als gastheer Joost Ravoo
Hallo anonieme lafbekjes! Hier weer jullie servicegerichte NS-medewerker Joost Ravoo. Gisteren heb ik weer lekker op kosten van NS en dus ook uw kosten het reaguurdersveld van GeenStijl vol lopen blaffen. En ik moet zeggen: ik heb er een briljante quiz uit weten te persen. Onder de goede inzenders wordt een 1e klas NS-dagkaart verloot, en ik ben zo vrij geweest om Dominique Weesie geheel ongevraagd tot jurylid te benoemen. Enfin, stuurt u vooral die quiz in en win zon mooie staankaart in ons stroef lopende baggermaterieel. Oh, je moet trouwens wel beter kunnen lezen dan GeenStijlers kunnen bloggen. Uiteraard onderteken ik mijn psychotische gebrabbel ook dit keer weer met de NS. Groetjes, Joost Ravoo/de NS. Fanmail: j.j.ravoo@holdiing.ns.nl
Update van Dominique Weesie: Ook wij hebben een quiz bedacht. De beste inzender wint een week lang een huurauto. Kunt u lekker in de file concurreren met dat immer scherp geprijsde bedrijf uit de top 5 van beste bedrijven ter wereld. Uiteraard heeft Joost Ravoo geen zitting in de jury.
1: De stiptheid van de treinen is enorm hoog. Hoe komt dit?
a) de treinen die niet rijden worden niet meegeteld.
b) niet zo moeilijk als er maar een trein per uur rijdt
c) omdat er ook niet elke dag blaadjes op de rails liggen
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
2: Een Zwitsers treinkaartje is vrij duur. Waarom neemt men daar toch graag de trein?
a) treinen rijden daar altijd op tijd
b) service is daar geen vies woord en de toiletten doen het daar wel omdat Zwitsers wel willen peopen
c) zelfs bij twee meter sneeuw rijden de treinen daar nog stipt
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
3: Sinds het nieuwe boetebeleid
a) ben ik al vier keer beboet ook al ben ik vaste klant
b) worden zelfs oudstrijders nog genaaid
c) vult de NS nog meer zakken met zon 18 miljoen per jaar
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
4: Onafhankelijk gemeten klantoordelen van de NS:
a) zijn echt heel onafhankelijk
b) kan me niet herinneren ooit gevraagd te zijn
c) stellen suggestieve vragen en gaan niet over vertragingen en uitval
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
5: Als het vol is in de trein:
a) kunt u lekker op een vies balkonnetje als vee platgedrukt worden
b) mogen bejaarden en gehandicapten lekker de tiefus krijgen
c) moet u niet zeiken! Een ultraduur kaartje is een vervoersbewijs, geen zitbewijs. Zeikerd.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
6: Het vastgoed en stationsbeleid van de NS is:
a) TOP! Hoe minder bankjes hoe beter! Staan heerst!
b) grijs beton, junks, Burgerkings en onoverzichtelijkheid maken mijn dag meteen goed
c) Wanneer gaan ze eens wat doen aan al die overdekte wachtruimtes? Trekt alleen maar zwervers aan.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
7: Als u de NS was en u moest in 2007 heel veel lijnen schrappen dan zou u zeggen:
a) Helaas pindakaas!
b) Maar wij concurreren wel met de auto!
c) Als het u niet bevalt gaat u toch lekker met de auto?
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
8: Stel, u krijgt een spoorverdriedubbeling op een druk traject. Wanneer zou u die sporen dan in gebruik nemen?
a) niet voor 2010
b) niet voor 2020
c) niet voor 2030
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
9: Wat doet een goede NS-communicatiemedewerker?
a) die gaat he-le-maal los in de reaguurpanelen van het internet
b) die lacht alle klanten arrogant uit
c) die vertelt leugens en sprookjes
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
10: Service is:
a) conducteurs die in de eerste klas krant gaan zitten lezen
b) zakken vullen, prijzen verhogen en de klant uitkotsen
c) WCs niet reinigen, spaarzaam zijn met reisinformatie en materieel uit de 17e eeuw inzetten.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!
11: Het sneeuwt. De treinen stranden. Wat doet een degelijk monopolistisch vervoersbedrijf dan?
a) die laat duizenden mensen wanhopig wachten op tochtige stations
b) die lokt mensen de trein uit met beloftes van opvang en laat ze aan hun lot over in een donker weiland
c) schouders ophalen en zes keer helaas pindakaas, overmacht he roepen.
d) Joost Ravoo, ga eens deaud!