Skoeps dood en overleden
Keiharde scoop binnen de burgerjournalistiek. De gezag- hebbende en meervoudig bekroonde newsportal Skoeps houdt per 5 mei aanstaande op met bestaan. Zulks werd zojuist aan ons bevestigd door een man met een fototoestel. De aller- aller- allereerste Nederlandse nieuwssite voor burger- journalisten past niet langer in de strategische focus van geldschieters PCM en Talpa Media. Ondanks de kolossale beeldredactie van 750.000.000 geregistreerde Skoepers, een maandelijks stroom van tussen de 10.000 en 15.000 nieuwsitems per uur en een volautomatische SMS-dienst tijdens calamiteiten is de GS-killer niet rendabel gebleken. Creative Interactive Purple Pants Manager Marcel Notermans: "De mensen lopen domweg niet warm voor kwalititief hoogstaande user generated cuntent. Doodzonde natuurlijk. We hadden toch elke dag minstens drie omgewaaide verkeersborden of een deur die in het slot was gevallen. Met video op internet valt gewoon geen stuiver te verdienen". In april 2007 ontving Skoeps nog de prestigieuze Zilveren SpinAward voor goeiste site en sleepte ze een nominatie in de wacht voor de World Summit Award in de categorie e-business. Wij wensen PCM/Talpa veel sterkte met het verwerken van deze zoveelste miskleun. Bloemen mogen. Gelieve geen bezoek. Rust zacht...