"Moslims hebben een imagoprobleem"
Net als de meeste BNR-luisteraars zappen wij de reclamecolumn van Eugene Roorda altijd meteen weg. Gewoon, omdat het kan. Maar afgelopen vrijdag was er dus wel even een juweel van een audiobijdrage van deze reclameman Roorda te horen. Kudos voor luisteraar Michael van Os, die wel het doorzettings- vermogen had om de wekelijkse lulsoep van Roorda uit te zitten. Van Os (gepensioneerd Adformatie-chef, die maar niet aan het Nordic Walken wil) maakte in zijn vrije tijd een transcript van de column en plempte het op Adfoblog. En daar lezen wij het volgende: De islam is geen vrolijk of hip merk zoals bijvoorbeeld Nike, er gaat niet echt een wervende kracht vanuit zoals bij voorbeeld KPN, het is niet omarmend, zoals Albert Heijn, en we zijn niet reikhalzend uit naar de innovaties van het merk, zoals we dat bij voorbeeld bij Apple wel doen. Wat het moslimmerk ook ontbeert is een intelligente spreekbuis. Zoals bij voorbeeld een Cerfontaine van het merk Schiphol." Fuk. King. Bril. Jant. Dat zouden meer deskundigen moeten doen. Gewoon vanuit het eigen vakgebied zich er tegenaan bemoeien. Innoveer de Islam met de wilde frisheid van limoenen! Kom op, deskundologen! Spreek u uit. We noemen een Johan Cruijff met lezing: 'De opstelling van hun is niet goed'. We noemen een Bennie Jolink met de song: "Höken en jurken oet, dan komt t allemaol goed'. We noemen een Kim Holland, met de oratie "Alleen anaal gaat ook vervelen". En wat te denken van Sonja Bakker met haar nieuwe boek Afvallen voor Moslims. Iedereen kan spindokteren!