Ook Sp!ts gooit handdoek in de ring
Inderdaad: in navolging van De Pers gooit ook Sp!ts online het bijltje erbij neer. News Media, het moederbedrijf van GeenStijl, neemt Spitsnet.nl over. Waarom? Omdat het kan! Omdat we met NieuwNieuws bewezen hebben in slechts een paar jaar tijd een nieuwssite op te bouwen die vele traditionele nieuwssites achter zich laat. En dus ook Spitsnet. Wat gaat er gebeuren? NieuwNieuws verdwijnt per onmiddellijk, evenals Spitsnet. Beide merken worden vervangen door SpitsNieuws. Dat klinkt drastisch en erg dom, maar dat is het niet. Levert ons namelijk veel geld op, lees 6 Audi R8's en 2,4 miljoen euri in kleine coupures. Kan het nog mooier? Jawel, SpitsNieuws blijft namelijk gewoon NieuwNieuws, met dezelfde redactie alleen met een ander logo. De meisjes van J. Peters blijven dus gewoon. Alleen kan hoofdredacteur dode boom, Bart Brouwers, nu tegenover de concurrentie bluffen dat ie van alle gratis kranten plotseling het grootste online bereik heeft. Hij ook blij. Oh ja, naast heel veel geld en vierwiel aangedreven hardware hebben we ook onbeperkt toegang in de krant geëist en gekregen. Hoe we dat ding gaan vullen, weten we ook nog niet, maar samen met u komen we daar vast wel uit. Denk aan online peilingen uit de onderbuik van Nederland, gekke berichten en scherpe reaguursels. Tenslotte kunnen wij ook alles straffeloos rippen uit de papieren versie. Echt veel soeps hebben we nog niet kunnen vinden, op de rubriek film na. Tot zover de mededelingen van land- en tuinbouw. Kom maarrr....