Brussel wil eerlijke alcoholreclame verbieden
Reclame over zeep die schoner wast dan alle andere? Is gelul. Vaatwastabletten die je wijnglazen laten glinsteren als diamant? Klinklare nonsens. Word je een topschaatser als je pindakaas eet? Welnee. Maar krijg je sneller een aangeschoten meisje het bed in dan een nuchtere? Natuurlijk, dat is een natuurwet. Drank maakt de tongen los, drank vergemakkelijkt het sociale verkeer, drank zorgt dat een ranzige gore stinktent genaamd 'kroeg' een gezellig bruin café is. Zonder drank zou er significant minder geneukt worden in de wereld. Dus we kunnen veilig concluderen, dat als er in bierreclame wordt beweerd dat drank gekoppeld is aan sociaal én seksueel succes, dit gewoon waar is. Dus Brussel, ga goedverdoemme eens reclame verbieden die zegt dat koekjes tot 'sociaal succes' leiden. En val ons niet lastig met kritiek op de enige reclame ter wereld die niet liegt:"De Europese Commissie vraagt de Nederlandse overheid opheldering over alcoholreclames zoals de Heineken-reclame Biertje? en de Martini-babycampagne. De EU-regels bepalen dat reclames niet de indruk mogen wekken dat alcohol leidt tot sociale of seksuele successen.". Met dank aan Pvda-dame Dorette Corbey, verbonden aan het Trimbos instituut. Ohja, en geef ons ons geld terug.