achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Ingezonden: De OV-standaardbrief

We staan er klaar voor mevrouwtjeVanmorgen ook weer eens te laat? Isse allemaal de schuld van busmaatschappij Arriva! Janine leverde ons via de ingezonden brievenrubriek het bewijs. De bus zuigt, buschauffeurs zijn horken en wie er van afhankelijk is kan maar beter dood: "Beste mensen van GeenStijl. Als critici volg ik jullie ongezouten meningen maar al te graag. Zelf zet ik graag bij veel dingen vraagtekens en voorzie ik alles en iedereen van commentaar. Vandaag was ik het weer even heel erg zat en heb onderstaande mail aan Arriva verzonden. Ik wacht nog op antwoord." Wij wachten mee! Busmongeaulen mailen de ingezonden brief naar wens natuurlijk zelf door naar hun favo maatschappij. UPDATE: Uit de comments. De achterbank is ook niet wat het geweest is...
----- Original Message ----- From: Janine To: klantenservice@arriva.nl Sent: Tuesday, January 31, 2006 8:17 PM Subject: Klacht Geachte hoge meneren van Arriva, U kent het probleem waarschijnlijk niet omdat uw Mercedes, in tegenstelling tot mijn Mercedesbus, een eigen chauffeur heeft en u waarschijnlijk niet elke dag heen en weer hoeft naar uw werk, omdat u wel thuis kunt werken. In dat geval kan ik begrijpen waarom uw bedrijf absoluut niet functioneert. Want als u al geen affiniteit heeft met uw eigen product, hoe kunt u dan zorgen dat uw medewerkers dat wel hebben? Ik reis inmiddels vele jaren regelmatig met de bus. Tot december ook met groot plezier, wat waren dat mooie tijden met de Connexxion! Ik weet wat het is om te rennen voor een bus en hem dan op het laatste moment te missen, dus ik ken het klappen van de zweep. Wat ik echter absoluut niet gewend ben is dat ik ruim op tijd van kantoor wegga en de deur nog niet uit ben of de bus voorbij zie rijden. Of dat ik bij de bushalte mijn arm uitsteek en de buschauffeur gewoon doorrijdt (en volgens mij lachtte hij er ook nog bij, maar ik ga er maar vanuit dat zo zijn bek het prettigst zat, anders kom ik nooit meer in slaap). Of dat ik ruim op tijd bij de halte sta -ik heb tenslotte wel ìets van het rennen geleerd- en dat de bus vervolgens gewoon bijna een halfuur te laat komt. Of dat de ene chauffeur maar 3 strippen afstempeld en een ander maar liefst 6. Eigenlijk is een bijkomende ergernis het betweterige en soms zelfs onbeschofte van uw chauffeurs. Hij mag dan op de bank geslapen hebben thuis, hij kan me op zijn minst normaal te woord staan, dat doe ik andersom tenslotte ook. Is het gek dat ik uw chauffeur vraag waarom hij 6 stempels zet terwijl zijn collega er maar 3 zet voor hetzelfde traject? Dat lijkt me niet. Wel is het gek dat de chauffeur dan doodleuk meldt dat ik dan waarschijnlijk gewoon een andere route had en dus minder strippen nodig had. Ik reis sodeju elke dag van A naar B, hoeveel variatie is daarin als er maar 1 bus gaat? Of dat, als ik de buschauffeur zeg dat hij wel erg vroeg is, hij mij vraagt of er niet een nieuw batterijtje in mijn horloge moet? Terwijl ik op alle 4 de klokken op kantoor om vijf vóór half wegging, het -op mijn klokje- maar 3 minuten lopen is en de bus pas om vijf over half zou moeten vertrekken. Nee hoge meneren van Arriva, zo maakt u geen vrienden! Ik ben zo buigzaam als een elastiekje, maar eens is voor mij ook de lol eraf. Als u zo doorgaat jaagt u de mensen zo vreselijk de bus uit dat we binnenkort in heel Nederland 24 uur per dag, 7 dagen per week in de file staan. En dat heeft u dan geheel eigenhandig gedaan! Heeft u toch nog iets om trots op te zijn! Hoogachtend, Janine

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.