Typisch Nederland...
John de Mol heeft het altijd geweten: aan het begin van zijn Talpa-avontuur had hij wel verwacht dat er een 'anti-Talpasentiment' zou ontstaan. Zo stelt de omroepbaas deze maand in een interview in vakblad Broadcast Magazine. De Mol, door datzelfde blad uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar: Nickelodeon Talpa-kanaal. Lekker makkelijk weer hoor GeenStijl, beetje een easy target als Talpa bashen. Het is tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend. Of zoals John zou zeggen: Er worden zoveel feitelijke onjuistheden en aannames geschreven of gezegd."
Instant update: de kijkersvraag: hoe heette de winnaar van de laatste editie van Big Brother? (Hij is momenteel campagnemedewerker voor D66). SMS uw antwoord naar: 0900-Tien!.
Het is zo Nederlands en ik herken het langzamerhand een beetje als je met iets nieuws komt. Eerst prijzen ze je de hemel in en dan zagen ze je af tot boven de knieën.En daar slaat John natuurlijk de spijker op de man. Want Talpa is niet meer weg te denken in het omroepbestel. We noemen een NSE, een Thuis, een Samen en een t Mannetje. U wilt meer? U krijgt meer: Jack Spijkerman, Kim Holland, Evert Santegoeds, Harmke Pijpers, het Eredivisie Journaal, Commissaris Rex, Parels en Zwijnen en als vanzelfsprekend Barend en Van Dorp (Jan Mulder!). Om nog maar te zwijgen van aanstormende kijkcijferhits Americas Funniest Homevideos en natuurlijk M.A.S.H., spoedig op uw