Oude media op sterven na dood
Het gaat niet goed met de collega's op dode boom. De oude media staan aan de vooravond van de totale ontreddering. We noemen een Vrij Nederland dat geld aanneemt van een minister. We noemen het weekblad in verval HP/deTijd dat wegens tegenvallende advertentie inkomsten, dalende oplage cijfers en algehele agendajournalistiek de kerst niet haalt. En dan hebben we nog de Volkskrant met een futiel probleempje. Om over het failliet van NRC Handelsblad maar niet te spreken. Televisiegidsen die per week honderden abonnees kwijtraken aan een website en de Televaag die uit pure wanhoop oude internetfilmpjes begint te plempen. Sign of the times: de vacaturebank van Villamedia. Amechtig wordt er nog via datzelfde Villamedia en op De Nieuwe Reporter gepoogd om rapportjes met prima cijfers over de toekomst van kranten te spammen. Maar niemand trapt er meer in. Op MarketingFacts een dodenmars in de vorm van een snoeiharde slideshow. R.I.P. Oude Media. Dahaag fossiel.