HSS zet jongeren aan tot drankgelag
Eindelijk is het wetenschappelijk aangetoond dat drank in films en commercials jongeren aanzet tot drinken, zo kwetterde het Radio 1 Journaal vanochtend triomfantelijk. Wat wil het geval. De Radboud Universiteit heeft jongeren op een bank neergezet naast een koelkast vol bier en fris. Vervolgens werd de kids een aantal films voorgeschoteld. Sommige waren alcohol-neutraal, in andere films werd flink ingenomen. En wat bleek: in films waar gedronken werd, grepen de jongeren ook massaal naar de fles, terwijl bij alcoholneutrale beelden netjes een glaasje ranja werd ingeschonken. Ofwel: drank zien is drank nuttigen. Aan banden met dat spul! Rest ons nog te vermelden dat het onderzoek mede mogelijk werd gemaakt door Minister Klink de Stichting Alcohol Preventie (STAP), dus een geheel onverdachte bron. Schandalig ook dat die bierbrouwers en filmmaatschappijen nog steeds met Hidden Sound System (HSS) werken. Nu graag een representatief onderzoek wat al die klimaatneutrale televisie met jongeren doet...