Radio 2 vuistdiep in Trijntje
Prachtig stukje foute boel bij Marco Borsato FM. De staatszender heeft maarliefst 40.000 euro geïnvesteerd in 'The Look of Love', de nieuwste kudt-cd van Trijntje Oosterhuis (jazeker leeft die nog!). Voor dat geld zou Trijntje zichzelf getrakteerd hebben op wat smaakvolle grote maten-kleding, en ook is de cd er van gepromoot. Posters in de winkelcentra van middelgrote provinciesteden, een kartonnen pop van Trijntje in de etalage van Van Leest, u kent het wel. Als beloning voor deze ruime investering krijgt Radio 2 een deel van de opbrengst van 'The Look of Love'. En laat die cd nu net vol-le-dig kapotgedraaid zijn op de zender! Alle huismoeders van Nederland staan deze dagen in de rij om het werkje in hun bezit te krijgen. Kassa voor Trijntje, kassa voor EMI en kassa voor Radio 2. Iedereen blij zou je zeggen, maar het schijnt dat dit soort praktijken toch niet echt tot de taak van de publieke omroep behoren. SP, CDA, PvdA en VVD zetten vraagtekens en hebben minister Plasterk inmiddels om uitleg gevraagd.