<s>Lieve</s> Stomme Rosanne, Heleen en Dinges,
Oh dus je hebt een hekel aan de GeenStijl? Prima. Hartstikke leuk. BLIJF DAN LEKKER WEG & see if we care. Niemand dwingt je om GS te lezen. En als je dan een keer per ongeluk op de GeenStijl of het hyperpopulaire Dumpert terecht komt (wat heel goed mogelijk is met respectievelijk dik 3 miljoen bezoekers en >150 miljoen video views per maand), ga dan niet meteen in Dolle Mina Modus over een paar botte grappen van anonieme commenters. Als je ons hoekje van het web niet leuk vindt, dan is er altijd nog het Viva Forum voor frivole meisjespraat over mannenleed of, als je al wat meer verzuurd & uitgekeesdt bent, Joop.nl. Of eventueel De Correspedant, als je uitgeneukt bent voor hogeropgeleiden (hoi Heleen). Hoe dan ook: genoeg internethoekjes waar je niet met je slechte zelfbeeld geconfronteerd hoeft te worden. Kunnen wij gewoon lekker verder bloggen. MAAR GA GODDOEME NIET LIGGEN ADVERTEERDERSBELLEN. Adverteerdersbellen = het sterkste zwaktebod, een argumentum ad vacuumum alsook onvervalscht NSB-gedrag. Dat pluriformiteit niet altijd in het deugstraatje van jullie dode bomen past, dat weten we al jaren. Maar by God (wo)man, wil je ons echt op de platte kar door de straten trekken om er ter plekke achter te komen dat de rotte tomaten naar jullie hoofd geslingerd worden? Eerlijk: Het is helemaal niet erg dat je ons 'seksistisch' vindt. Een beetje locker room banter zit er inderdaad wel in ja, in Dumpert & GS. Kroegpraat, ook op het schoolplein met een gezonde dosis heuj lekkere wijvuuuh alsook boys will be boys. Meisjes ook, trouwens. En de comments, sja. Anonieme mensen op internet. Agressief vrijpostig sinds ± 1993. Maar doe nou niet of wij dat uitgevonden hebben en/of het elders niet bestaat. GeenStijl schiep geen "universum voor seksistische complimentjes" (VK) en die chicks in Dumpertreeten (of liever gezegd: hun bevallige billen) zijn gewoon via een castingbureau betaald voor hun uitstekende diensten. We hebben ze niet horen klagen en na afloop mochten ze ongeschonden weer naar huis. Van Leeuwen was meer verlegenerder alsdan die dames. Maar vooral: jelui gedragen je als handbalwijven die een voetbalveld oplopen en dan klagen dat er niet volgens jullie regels gespeeld wordt. La Hetzeberber voelt zich 1 keer onheus bejegend door een paar reedten in beeld die er beter uitzien alsdan de hare, en meteen is heel Dumpert "seksistisch", wat aantoonbare onzin is. Heleen Mees - die nog niet zo lang geleden op een Amerikaans gevangeniseiland zat voor stalken van en dode vogels opsturen naar een getrouwde man en het intimideren van zijn vrouw én kinderen - gaat er overheen (no pun intended) met een Bill O'Reilly-vergelijking. LOL & Hoe Devalueer Ik Aanranding 101. Loes Reijmer, tenslotte, is bij VK aangesteld om "een blik op onlinecultuur te werpen", maar komt niet verder dan 'boe GS is stom' omdat haar tere millennialbrein niet tegen machocultuur kan. Echt, hoe zijn HAAR lange tenen ONS probleem? Wij lezen Loes ook nooit, we suggest she does the same. Maar enfin. Deugen uit domheid is verder gewoon prima vergefelijk want daar kun je ook niks aan doen. Ies koeltoer, bij die policor kutkranten. Wat het zo stuitend maakt, is die hysterische hypocrisie van jullie hetze. Persgroepkranten (VK, AD, Parool) die stoppen met adverteren op GS naar aanleiding van onjuiste berichtgeving over GS in Persgroepkranten, maar wel vijfsterren-blasé doet over cultuurwijvon die eieren in hun doos douwen (VK) of Kim Kardashian fatshamen:"Geenstijl was ondanks meerdere verzoeken van de Volkskrant niet bereikbaar voor commentaar." Dikke vette FAKE NEWS LEUGEN van @DionMebius: pic.twitter.com/pkNeCDjJzz
— Bart Nijman (@BartNijman) May 3, 2017
En wat te denken van NSB Handelsblad dat zich via slecht onderbouwde lastercolumns van Rozijn Heksenherder over seksisme op Dumpert beklaagt en vervolgens zelf achter onze adverteerders aanbelt om te krijsen dat we "virtuele verkrachters" zijn, maar zelf wel een fotoserie Braziliaanse reedten in beeld brengt. Waarom? Voor de kliks natuurlijk. Geyl. Wijvon. Reedten. Fapfapfap, doen Wilmer Heck & Peter Vandermeersch, onze helaas toekomstige Mediahuiscollega's bij wie we op zeker NIET achter de boekenkast gaan zitten.Zo zien de billen van Kim Kardashian er in het echt uithttps://t.co/q9U40UQ27R
— AD Show (@ADshownieuws) April 24, 2017
Tegelijk met NRC stuurde VK junior redactiemillennial Dion Mebius uit zijn safe space en langs de commerciële velden om te vragen wie d'r allemaal stoppen met adverteren op GS, waarop adverteerders ons dagenlang gingen contacten om preventief 'sorry voor het gezeik' te zeggen want wij hebben prima banden met onze fijne adverteerders. En in het stuk had VK in eerste instantie ook nog onze reactie weggelaten totdat we ze er op aan spraken (zie tweet bovenaan topic). Blijkt bovendien ook nog dat bijna geen enkele adverteerder zich laat opstoken door de lange tenen van een paar schrijfmeisjes. Alleen WNF (maar die moeten niet adverteren, die moeten de wereld redden) en Grolsch. Nou. Ga dan. Kornuit is toch niet te zuipen, wij zijn bij InBev gebleven en niet alleen vanwege de vergezochte mild-seksistische woordgrap. Wij zijn ondertussen ook allemaal onmiddellijk lid geworden van Vereniging Eigen Huis, zelfs de huurders, en we raden iedereen aan hetzelfde te doen, wegens de episch nuchtere zin: "Wij gaan onze advertenties niet terugtrekken vanwege de heisa die is ontstaan. Er is altijd wel ergens heisa over." Oh en Belvilla, *boks ouwe*. Tot slot en au sérieux: wanneer stopt de overwaai van hysterische hypejes uit Amerika? Universiteiten waar studenten tegen moeilijke meningen beschermd moeten worden, boeken, strips en historische werken die met terugwerkende kracht van vermeend "seksisme" en "racisme" ontdaan moeten worden, en vooral al die Social Justice Warriors die - al dan niet gemaskerd en gewapend - actief op zoek gaan naar onwelgevallige geluiden op plekken waar ze normaal nooit komen, om te eisen dat die geluiden verstommen: het is niet alleen zuur, benepen en heel erg niet grappig, het is beangstigende group think die iedereen door hetzelfde trechtertje van policor principes probeert te proppen. Het vernauwt het debat, het maakt de samenleving enger en het zorgt voor wantrouwen, frustratie en opgekropte agressie. Dumpertreeten, maar ook GeenStijl, zijn juist een ontsnapping aan die verkrampte policor deugmeuk. En dat willen de Hetzetergers van demense afpakken - omdat zij er met hun tere zieltjes niet tegen kunnen. Want vrouwenbillen. En over agressie gesproken: "Ik ben hier de agressor", zegt Heksenherder het NSB-stukje. Weet je wie ook de agressor was? En toen begon het boekverbranden... Fijne bevrijdingsweek, dames. En onthoud: Adverteerdersbellers zijn de allerlaagste diersoort (m/v). Bonusfeitje: De originele kop (links) boven haatzaaicolumn van die stalkerchick in de Azijnbode had kennelijk niet genoeg klikbeetkracht, dus hebben ze hem ff lekker aangedikt. IronieBonus:In beeld: Dit zijn de mooiste billen van Brazilië http://t.co/C0WGCsqo
— NRC (@nrc) December 2, 2012
De ironie. Co-auteur nrc-adverteerderbelstuk heeft dit als coverfoto op fb. Les voor @RHvL88: als je naakt groter in beeld brengt is het ok! pic.twitter.com/5BZrFhaEIp
— Rob Goossens (@GoosR) May 3, 2017