Briljant. Babymelk-Chinezen zetten hoofddoekjes in
Afgelopen vrijdag stond deze OPROEP in de Televaag. Of demense die getuige zijn geweest van 'melkpoederhandel' zich even willen melden op de Basisweg. Sinds een (dodelijk) melkpoederschandaal varen Chinamensen blind op oerhollandse melkpoeder waardoor in ONZE SUPERMARKTEN de schappen leeg zijn, met huilende Hollandse moedertjes en ondervoede Hollandse babietjes tot gevolg en uiteindelijk sterft Nederland uit. Logisch, dat actiekrant De Telegraaf op de barricaden klimt. De "drommen" Aziaten hebben nu een geniale inkoop-taktiek ontwikkeld, en dat gaan we natuurlijk niet aan de Televaag vertellen, dat houden we lekker zelf. (Nou ja, wij zijn ook soort van Televaag, maar nu wordt het wel erg meta.) GeenStijl kreeg een 100% betrouwbaar ooggetuige-verslag in handen van de melkpoederhandel-praktijken bij een Albert Heijn in een Noord-Hollands provinciestadje. Vier hoofddoekjes, van groot naar klein - het leken wel van die Russische poppetjes, stonden elk bij een andere kassa met 1 bus Nutrilon, en een plastic zak (Wibra). De Nutrilon werd keurig afgerekend, er werd een bonnetje gevraagd en de bus Nutrilon verdween in de Wibra-tas. Op de parkeerplaats verzamelden de hoofddoekjes zich bij een auto met een meneer erin, en de bussen melkpoeder + bonnetjes werden overhandigd aan de meneer. Vervolgens deden de vier hoofddoekjes een andere kleur hoofddoekje op (lol) en gingen ze nog een keer naar binnen, met hun plastic Wibra-tassen, om weer één bus melkpoeder te halen. Geen idee hoe vaak dit herhaald werd op een dag, en bij hoeveel verschillende supermarkten. Maar creatief was het wel. Maar GeenStijl, die hoofddoekjes doen toch helemaal niets fout? Nee, althans niet in de melkpoeder-handel. Een bus melkpoeder kost in NL 12 euro, en in China 60 euro. Dus ja, wat gaan mensen dan doen? Juist. VOC-mentaliteit. Over grenzen heen kijken. Dat heet kapitalisme, en daar zijn we in NL een paar eeuwen terug heel groot mee geworden. Kochten we in Indonesië een nootmuskaatnoot voor 0,000001 roepie. En die verkochten we dan in Amsterdam voor 1 florijncent, die het weer doorverkocht voor 2 florijncenten aan iemand in Gouda, enzovoorts. Tel uit de winst. Moraal van dit verhaal. JOE ONDERNEMEND NEDERLAND. ZET ALS DE SODEMIETER TWINTIG EXTRA MELKPOEDER-FABRIEKEN ERBIJ IN DIT LAND. Handel = Handel en BANEN! BANEN! BANEN! bovendien. Ook voor die meneer en zijn vier hoofddoekjes.