
Ach, wat schattig. Mirjam Sterk gaat zich sterk [haar
grap] maken voor werkloze jongeren. We moeten ze niet aan de kant laten staan! We moeten ons inzetten voor werkloze jongeren! We moeten subsidie vrijmaken om werkloze jongeren een betere kans te geven! Okee, Mirjam, okee. Je bent een volbloed
ambassadeur. Dat snappen we. Maar wij moeten dus even helemaal niks. Er zijn over het algemeen twee redenen waarom jongeren werkloos zijn. 1) ze zijn opgeleid tot deskundige van de religieuze beeldtraditie in West-Tasmaanse maori-matriarchaten en eisen direct een passende baan met topsalaris. Zie ook:
Otten, Myrta. 2) Ze willen niet, want lui. In beide gevallen geldt: het is crisis, als je geld wil verdienen moet je niet wachten tot het werk naar je toe komt. Jij moet naar het werk toe. Klauwen uit de mouwen en gaan. Er is namelijk genoeg werk in Nederland, ook voor de jeugd. GeenStijl Taskforce GA WERKEN LUIE HOND (GWLH) in actie: In het
Westland. In het
Westland. In
Friesland. In de
fabriek. Op het
boerenland. Op
Schiphol. In de
Xenos. In de
haven. Ja, in de
haven. Echt, in de
haven. In de fucking
haven. Of in de
bloembollen. Ja,
bloembollen. Gewoon de
bloembollen. Leuk,
bloembollen. Of op de
bloemenveiling. Of in de
supermarkt. Bij het
distributiecentrum. Kan
gewoon. Kijk hoeveel
vacatures. Ambassadeur al die werkloze jongeren daar eens heen, Mirjam. Krijgen ze karakter van. En eelt op de tengels. 'Geen zin' is geen argument. Hup, Mirjam, zweep uit je nachtkastje en aan het werk zetten die luilakken. Want zachte ambassadeurs maken stinkende werklozen.