KPN dwingt leveranciers tot prijsverlaging
Telecomreus KPN is de Albert Heijn onder de belboeren: als hun eigen positie verzwakt door marktomstandigheden, draaien ze de duimschroeven aan bij de toeleveranciers door ze tot prijsverlaging te dwingen. Want KPN (dat zelf een betalingstermijn van 90 dagen hanteert voor haar leveranciers - moet je als afnemer van hun diensten eens proberen) ziet liever kleine bedrijfjes lijden onder de crisis dan zichzelf. Dus of u even de tarieven met TWINTIG PROCENT wil verlagen, meneer de toeleverancier. Oh niet mee eens? Nou dan annuleren we toch gewoon het hele contract. Wat nou oneerlijk? Dat is gewoon hoe je 'too big to fail' wordt, moehaha. Leuk voor de consumenten van KPN ook, want dit is hoe hoogwaardige toeleveranciers allemaal afhaken en de eindgebruiker uiteindelijk rotzooi van de goedkoopste aanbieder geleverd krijgt. Zó ontstaan debacles zoals UPC Horizon. Pica opklikken voor hele wurgdreigement op KPN briefpapier. De toch al knarsende koers van de Koninklijke KPN volgen doet u hier.