ProRail: treinreiziger zelf schuldig aan vertraging
Niet blaadjes die in de herfst de rails gladder maken dan een paling in de bips van een Japans pornomeisje. Niet de vrieskou in de winter die er voor zorgt dat wissels sneller vast komen te zitten dan onderhandelingen waar het CDA bij betrokken is. Niet de lammetjes in de lente die massaal klem komen te zitten tussen de rails, of wat dan ook de smoes is voor vertragingen in deze tijd van het jaar. Nee, de treinreiziger zelf is schuldig aan vertragingen. Zomaar willekeurig welke treinnomade? Nee, de sociale treinpassagier. Heeft onderzoeksbureau Ronald Berger uitgezocht op het paupertraject Arnhem - Winterswijk. Reizigers die de deur openhouden voor andere reizigers, die veroorzaken de vertraging. Fuck die medereiziger, aldus Ronald Berger. Door de deur open te houden, mist de rest van de trein de aansluiting. Hufter. En moeders die lopen te kloten om hun kinderwagen het treinstel in te krijgen, gaarne voortaan smijten met dat baby-apparaat. We hebben geen uren de tijd. Hetzelfde geldt voor bejaarden. Voorkom vertraging, bodycheck een bejaarde de treinwagon in. Rollator er achteraan flikkeren en iedereen komt weer op tijd waar hij zijn moet. ProRail is uiteraard ook de kwaadste niet en geeft Ronald Berger gelijk. "Inderdaad, tiefusreizigers", aldus een woordvoerder van ProRail. "Zonder reizigers zouden we nooit klachten hebben over vertraging. Zij zijn zelf schuldig aan het feit dat wij niks kunnen." Zo werkt dat bij de NS en ProRail. Slechte service, volop vertraging, peperdure prijzen en dan achteraf de sociale reiziger die er nog het beste van probeert te maken uit laten schelden door een ingehuurd onderzoeksbureautje. Sociale mensen zijn de nieuwe asociale schoften. Opbokken daarmee, anders komt er nooit iemand thuis.