NS: "Treinchaos is niet onze schuld"
Directievoorzitter Ingrid Thijssen van NS Reizigers krijgt elk jaar bijna een half miljoen euro aan 'goed gedaan'-centjes. Voor dat geld kan ze dan domme dingen zeggen als: "Ja, die treinen die niet tot nauwelijks reden vrijdag? En dit weekend? Niet onze schuld. Niet onze verantwoordelijkheid. Wat denkt u dat we zijn? Een vervoersbedrijf of zo? Ha, lachen!" Het probleem zat namelijk in de wissels, de bovenleidingen en de seinsystemen, volgens Ingrid. Personeel en treinen waren er genoeg. Oftewel, Ingrid Thijssen schuift de schuld simpelweg af richting ProRail. Lastig, die tweedeling tussen NS en ProRail. Twee verschillende bedrijven die samen verantwoordelijk zijn voor het treinverkeer en intussen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dat is een probleem. En daar zijn de peperdure kaartjes OV-faalkaartsaldo betalers de dupe van. Kutkapitalisme. Vrije fuckmarkt. Het bedrijfsmodel is bij de NS en ProRail zoveel mogelijk geld richting het topbestuur sluizen. Ten koste van service, kwaliteit en tevreden klanten. De NS en ProRail zijn de Laurel en Hardy van het Nederlandse bedrijfsleven. Als de NS en ProRail een baby waren geweest in het klassieke Sparta, waren ze allang van de klippen af gesodemieterd. De eerste de beste sneeuwvlok en de transport-technische zelfverrijkers doen 'fuck it, wij nokken er mee!'. Ook in 2012 doen treinen weer hetzelfde als piemels in de kou: compleet verdwijnen. En dan dus duurbetaalde incompetentiebestuurders als Ingrid Thijssen die het gore lef hebben om de schuld te gaan outsourcen. Wel de pecunia vangen, niet de verantwoording nemen. Gatverdamme bah. Wij gaan voortaan wel met de Oshkosh sneeuwschuiver van de zaak naar het werk. Tjoeketjoeke FAILTRAIN!