Rant du Jour: Pepetickets
Uit de stijlloze mailbox: Beste GeenStijl. Gaarne uw aandacht voor het volgende. Mijn dinnetje wilde onlangs heel graag naar een concert van Vanessa Mae. Vraag me niet waarom, ergere zeikmuziek bestaat er imho niet. Maar goed. Ze koopt (dom, dom, dom) voor veel te veel geld kaarten bij Pepetickets. Niet zo handig van dinnetje want dat kost *kuch* 210,50. Vervolgens begint de ellende pas echt. Pepetickets stuurt de kaartjes namelijk naar het verkeerde huisnummer op (nr. 61 ipv nr. 311) en ze worden bovendien afgeleverd op andere naam. Ondertussen wordt het concert om dubieuze redenen definitief afgelast. De kaartjes zijn spoorloos en dus maar eens een claim tot uitkering bij bezorgboer UPS neergelegd. Alleen zegt UPS: helaas we kunnen niet helpen, ook niks schriftelijk bevestigen, want Peppi & Kokkie tickets is verstuurder, dus opdrachtgever. Staat volgens hun in de algemene voorwaarden (pdf). Wij hebben schade uitgekeerd na afgerond onderzoek in april. Pepe zegt: uhm, onderzoek loopt, we betalen sowieso niet, algemene voorwaarden (pdf) u kunt wel doorbellen en mailen, maar we betalen niet. Iedereen wijst dus naar elkaar. Pepetickets.nl is lid van branchevereniging EUSTA (die van Ajax-man Keje Molenaar) die zeggen: sofort terugbetalen, nu, allemaal! Volgens de Internets wordt op grote schaal door Pepetickets (en WeRockU) geklunst (lees: opgelicht) met kaartjes. En boetes zijn PepeTickets ook niet vreemd. Kunnen jullie hier eens aandacht aan besteden? Inmiddels gaat het niet meer alleen om de luizige 210,50. Maar het principe dat dit soort infame lutsers weg moeten uit het ondernemers circuit. Ladelichters! Patjepejers! Teken! Parasieten!