
Hogeschool InHolland een
kudtinstituut? Zeker. Maar het aanbieden van *kuch* alternatieve
studietrajecten is slechts één van de vele hilarische streken die de Nederlandse hbo-zakkenvullers ons leveren om "kennisland Nederland" tot het grootste lachertje ter wereld te maken. Neem bijvoorbeeld de Hogeschool Utrecht. Die bieden nu een tweejarige "
master journalistiek in een crossmediale nieuwsomgeving" aan. Op zich is het al raar om een master (voor studenten) op het hbo (voor scholieren) aan te bieden, maar lees even mee welke docenten er worden ingezet voor deze opleiding die mensen de fijne kneepjes van journalistiek en crossmedialiteit moet bijbrengen: Ad van Liempt (92), voormalig hoofdredacteur Nova. Pieter Broertjes (87, PvdA-lid, miljonair), voorheen sociaaleconomisch Volkskrant-baas. Heleen van Lier (17), redacteur sociale media bij de Volkskrant. Do we need to say more? Als u deze namen leest, denkt u dan aan: vernieuwing, innovatie, kennis van crossmediale zaken? Nee? Heel goed, u bent niet de enige. Check bijvoorbeeld
deze tweet. Of
deze. Of
deze. (Twitter is een crossmediale vorm van journalistiek). We leven in een treurig land, in treurige tijden, met treurige mensen (babyboomers) die eeuwig aan de macht blijven. Dag kenniseconomie. Toedeloe Nederlandse kwaliteitsjournalistiek. byebyezwaaizwaai vooruitgang. Hallo elitaire incestpolitieke benoemingen. Veel plezier in de afgrond.