Vandaag. De Grote Dag. NOT!
Vandaag is de grote dag. De dag dat wij de Azijnbode treffen voor de Raad voor de Journalistiek. Weet u nog, die brief die in achtvoud richting Dinosaurus land ging met de klacht over de tendentieuze, ongefundeerde en buitengewoon kwetsende berichtgeving in de Azijnbode. De krant die het nodig vond minderjarige bedreigers van politici het stempel GeenStijl-generatie mee te geven. Daar waren wij natuurlijk niet zo blij mee. Dus besloten wij het papieren tijgertje in te schakelen om de letterknechten van Pieter Broertjes tot de orde te roepen. Niet wetende dat Wijnand Duyvendak schoon schip zou maken met zijn verleden, waren wij namelijk naarstig op zoek naar een nieuwe poema om de zomer door te komen. Zoals verwacht kregen wij de moraalridders onmiddellijk op de kast. Welnu, dank voor alle publiciteit, ook namens sales, maar het was een hoax. Briefje tikken, postzegel plakken, postje maken en de rest gaat vanzelf. Het leverde ons zelfs een nominatie op voor de NIMA Marketing Jaarprijs. Guerrilla Marketing noemen onze paarse broeken dat. Gevolg is wel dat adjunct-hoofdredacteur Arie "lieverd" Elshout om 16.30 uur in zijn speciaal voor deze gelegenheid aangeschafte C&A kostuum de vermoorde onschuld staat te pleiten voor een clubje pijprokende gehoorapparaten en wij lekker aan de vrijmibeau zitten. Proost en bedankt voor die blumen...
UPDATE: Zojuist ontvingen wij een telefoontje van een naar adem snakkende brontosaurus wiens uiterste houdbaarheidsdatum al lange tijd is verstreken. De klacht wordt namelijk wel gewoon behandeld. Een mondelinge toelichting dient slechts als aanvulling op hetgeen reeds in de stukken naar voren is gebracht. Uitspraak is over 8 (ACHT) weken, dus net voor Sinterklaas. En nu bierrr...