achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Treinwatch. Bedelaars leren & innoveren

aaaaaaaaaaaaaaaaargh.jpgBedelaars in de trein, jarenlang waren ze nergens te bekennen maar de laatste tijd wemelt het er weer van. Hoe komt dat? Is er in Roemenië een prijsvechter opgestaan die leuke vluchtjes voor een prettige prijs aanbiedt? Heeft de AH een nieuw deurbeleid waardoor ze massaal weggestuurd worden en dus maar in het OV gaan zitten? Wij hebben geen idee, maar feit blijft wel dat de branche innoveert als een malle. In recordtempo leert men welke boodschap werkt en welke niet, hoe je je publiek ècht weet te raken en welke verhalen het verdienen om gehoord te worden. Kijk maar even met ons mee in onderstaand overzichtje, en: Geef Gul!
Juli 2015. Tuurlijk, velen vinden mensen die amper Nederland kunnen zielig en zijn sneller geneigd te geven dan wanneer de bedelaar vlekkeloos ABN spreekt ('Ja, die kan ook gewoon bij KPN solliciteren', denkt men dan). Wellicht gaat dit echter toch wat ver. Het ZIJN geen servetten! September 2015. De eerste substantiële vernieuwing. 2 broers zijn al erg, maar 3 kinderen zijn natuurlijk nog een stapje ergerder. Ook zijn de ouders weggelaten in dit verhaal, gescheiden ouders kennen we namelijk wel in Nederland, en dat werkt vaak prima. (Bij de hele dag ruzie hebben de kinderen ook geen baat!!) Februari 2016. Sorry zeggen voor een stoornis, zou het werken? De treinbedelaars probeerden het begin dit jaar uit met dit nieuwe briefje. Ook nieuw: het vragen om een baan. Natuurlijk heeft geen enkele treinreiziger even een baan in de aanbieding, maar het staat goed en zo blijf je een beetje weg bij die 'gratis geld'-vibe waar veel bedelaars last van hebben. Maar het innoveren gaat door! Maart 2016. Met een inleiding die inhaakt op de actuele vluchtelingenproblematiek pak je je publiek meteen. Guitig lettertype ook! (Het hoeft niet alleen maar ellende te zijn.) Mei 2016. Nederland is een diverse samenleving, en velen spreken de taal niet. Dat weet het bedelaarsgilde als geen ander en daarom introduceerden ze vorige week een meer op wereldburgers gerichte campagne. Heel slim, want met enkel briefjes in het 'Nederlands' laat je inkomsten liggen. Prachtig om te zien hoe de sector blijft vernieuwen en innoveren. Ga zo door boys and girls! Smile.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.